Hi I'm back!

Tuesday, November 29, 2011

Kau beralas kasut, Aku menapak duri.



Aku rasa apa yang kita buat ni tak betul.
Aku bukan orang yang baik,
Aku banyak buat silap.
Aku rasa kita berhenti di sini je la,
Aku nak cari jalan lain untuk belajar perbaiki diri.


Maka berlalulah Salim meneruskan perjalanan mencari pelangi. Tinggallah seorang sahabatnya di dalam ribut menunggu mentari.



...



Jika kau jumpa jalan untuk ke syurga,
Pimpinlah daku sekali,
Bukan mengundur langkah mementing diri,
Membiar jasad tah hidup mati,
di lubuk gelap tak bertepi
Terkapai kapai seorang diri.




Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. 

[At-Taubah 9:71]



4 comments:

Anonymous said...

LIKE!

hUr said...

jangan tinggalkan aku sendirian

farhanah said...

:)......sebak~

Anonymous said...

Cor pulmonale

-Kai