Hi I'm back!

Friday, May 3, 2013

Telus ke tulus

Aku terfikir,
Semakin orang itu matang, semakin tidak telus segala apa yang dizahirkan, dibicarakan, atau yang diaksarakan. Bukan tidak jujur, cuma tidak telus, ada kabut yang menghalang untuk tembus.

Seperti menulis blog ; memberitahu apa yang hanya ingin diberitahu, dan menyorokkan apa yang tidak mahu orang lain tahu. Seperti memanipulasi otak manusia lain. Seperti , aku akan beritahu apa yang aku mahu kau fikir aku begitu sahaja. Bagai aku boleh control pemikiran orang terhadapku, walaupun tidak benar. Tiada ketelusan.

Why? Kerana stereotaipnya orang di sekeliling adalah kebanyakannya bersikap judgemental, yang salah bagai tiada ruang bertaubat. Yang betul semua disanjung bagai malaikat. Matangkah begitu?

Bukalah matamu, pekakkan telingamu. Suara - suara sumbang mereka takkan kedengaran lagipun dalam masa beberapa tahun akan datang, pada masa itu hanya tinggal kau seorang dan sesalan mengapa dirimu senang diinfluence orang lain. Bagai meletak takdir sendiri pada society. Menganjing kata, menurut perintah.

some of them are concern, the rest are just curious. Choose wisely.

Jangan biarkan diri anda dibuli masyarakat

3 comments:

Anonymous said...

love u irna

hUr said...

tipuu

Syafinaz Alizaini said...

Anonymous
=.='
I appreciate that

Hur
tiada yang tipu melainkan yang benar benar belaka