Hi I'm back!

Friday, April 16, 2010

pertengahan jalan


Semasa zaman kegemilangan mahatma Gandhi iaitu sebelum revolusi puak-puak militan di india,satu hari selepas fenomena tersebut,seekor Encik x merangkap memerang pemburu ikan dugong berjalan-jalan ke kampung pusara mini moz.

Tentu sekali dia rindu akan sahabatnya yang sudah lama tidak jumpa itu.

*knock knock*

Encik X mengetuk kulit pokok mewakili dinding umah mini moz tu..erk, memandangkan pintu rumah itu dah lama kena roboh.

Encik X : HAlO!!

Mini moz keluar.dengan menyandang sebuah bagasi besar di belakang.

Mini moz : Eh!! Kau rupanya! lama aku tunggu... mana kau menghilang selama ni?

if you wait to do everything until you're sure it's right, you'll probably never do much of anything

Encik X : ouh, maaflah.aku pergi bertapa selama ni.kau sihat sepanjang peninggalan aku?

Mini moz : hurm, sihat.sesihat-biasa yang tak sihat. Malam yang kau pergi tu, aku dah kena baham dek harimau.tapi aku keeping kool je lagi.hari-hari berikutnya pula aku disambar petir, dibakar matahari dan dibekukan salji.tengok musim jugaklah.ouh, tak masuk lagi aku disamun pencuri dan dihumban terjung gaung yang dasarnya ada anaconda.nasib baik aku ada nyawa lebih time tu.life saver betul.

what doesn't kill you, makes you stronger

Encik X : wah. Banyak betul dugaan kau.sekarang nyawa kau tinggal berapa je?

Mini moz : kosong.sekarang aku pakai bateri je.ni pon battery nak habis dah,penat.. penat.aku kena balik kampung halaman nun jauh di sebalik horizon langit biru untuk recharge.

Encik x : ehh, kau nak aku cari dragon ball untuk kau? Boleh revivekan kau balik.

Mini moz : tak apalah.lagipun aku da banyak menyusahkan kau selama ni.kau memang kawan terbaik aku =)

a true friend is someone who thinks that you are a good egg eventhough he knows that you are slightly cracked

Encik x : kau..kau kena pergi juga ke? Macam mana aku hendak cari kau bila kau sudah tiada..

Mini moz : aku ada la.. bila-bila kau rindu aku, aku mesti ada – dalam benak otak kau atau jauh simpan di sudut hati kau :p jadi, jangan kau risau pasal tu.aku tahu sekarang ini pon, kau tidak memerlukan aku lagi.kau sudah pandai jaga diri elok-elok kan!


if ever there is no tomorrow when we're not together,
there's something you must always remember..
you're braver than you believe,
stronger than you seem,
and smarter than you think,
but the most important thing is,
even we're apart..
i'll always be with you..


Encik X : kalau macam tu, bila kita boleh berjumpa lagi?

Mini moz : kau jangan risau, sekarang kita bawa haluan masing-masing.kejar yang terbaik.kalau ada rezeki dan jodoh, kita akan jumpa di pertengahan jalan kehidupan ini-sekali lagi.

Encik x : kalau tak?

Mini moz : kalau tak pon tak mengapa, aku dah ada banyak kenangan suka duka dengan kau.tidak akan rugi apa pun.cukuplah aku tahu yang kau pernah jadi sebahagian dari aku,dan aku sangat gembira.

happiness doesnt come as a result of getting something we dont have,
but rather recognizing and appreciating small things that we have.

Encik X : kenapa kau sudah lain sekarang, lain dari yang masa aku jumpa dahulu..
Mini moz : kau pun sudah sangat lain, tapi aku tak pernah kisah..sebab itu kau kot.tapi tak apalah, aku banyak belajar dari kau, kau pon banyak belajar dari aku sepanjang kita berkawan kan!

i love you not because of who you are, but because of who i am when i am with you

Encik x : hurmm.. baiklah kalau begitu.semoga kau selamat sampai ke destinasi.semoga battery tak habis di tengah jalan.

Mini moz : terimakasih!!

Mereka berpelukan.saat itu juga satu kapal angkasa berupa piring terbang yang biasa digembar-gemburkan terawang-awang di atmosfera.satu cahaya memancar keluar ke bawah.mini moz berjalan lemah ke tengah lampu macam spotlight tu.dia ditarik perlahan-lahan mengatasi kuasa gravity dan disedut diam-diam, samar-samar..

See you next chapter, of my life =)



Sayup-sayup terdengar suara mini moz yang semakin hilang itu.




Dia ghaib.

love comes unseen, we only see it go



akhirnya ada juga cerita happy ending.walaupun sementara.












i'm gonna miss you when you're gone


Cerita ini sambungan dari sini

7 comments:

hUr said...

i'm going to miss you. but i know, i'll meet you halfway. someday, somehow. :)

Syafinaz Az said...

cross ur heart :)

SHana said...

touche

~_~

SHana said...

lily shana like this!!

DrSurialiNadiah said...

berjurai dah secretion dr lacrimal gland gue a.k.a hyperlacrimation

mao hiccup dako T0T

''wah, ak maseh ade perasaan rupanya''

Syafinaz Az said...

ayu
thnx =)

nad
erk, ada masalah dengan hyper vagal stimulation ke? kamu terkena nerve gas ke.. :-?

DrSurialiNadiah said...

er..sy xtao...saya rase saya nye limbic system neyh malfunction kot