Hi I'm back!

Saturday, May 1, 2010

Perjalanan Cik Ancy

Cik Ancylostoma Duodenale berjalan-jalan menyusuri ruang oral cavity dan menjelajahi serta menghayati general architecture of the main salivary glands.

"tuan saya ini akan mengalami airways remodelling agaknya"

getus hati si parasit hookworm ini.

"takpe, saya tetap comel kot."

riak intestinal caeca buccal capsulenya yang bergigi tajam dengan bangga lagi.

"hurmm..teruklah tempat ni.airways obstruction.ehh ada orang smoke rupanya dekat luar, padanlah.sangat selfish.apakah prognosis for acute asthma exacerbation ni nanti?ah, kerja aku pula mahu fikir semua itu."

dia teruskan pengembaraan melalui oesophagus dan terjumpa dengan bolus makanan.

"hai bolus!" sapa cik parasit.

"hai, awak tak sakit ke diperistalsiskan sebegini rupa?"

"eh, tak lah.saya kurus kot.awak gemok.friction awak lagi besar.ini la nama dia movement of the gastrointestinal tract.demi untuk sampai ke destinasi kita di stomach nanti untuk memulakan kegiatan baru, kita kena redha je lah"

"owh.saya baik.fate saya- bagi nutrient kepada body.awak?"

"saya bakal bina keluarga di intestine.saya akan melahirkan ribu juta lion-lion telur yang comel-comel nanti.sebuah keluarga bahagia yang diidamkan semua makhluk.ok.bye"

dia menerjah ke fundus stomach.mencari- cari biskut kegemarannya si hydroxyl amino acid.sama ada serine atau threonine, mana- mana pon boleh.dia lapar.nanti dihydrated pulak sebelum tiba ke garisan tamat.macam mana hendak ada keluarga harmoni jika begitu.

nyum nyum.. ada.. tapi bukan di situ..

teruskan misi, pergi menyelinap di kekalutan villi dan terus berjuang untuk ke common iliac vessel.

"tiada orang pernah pergi ke situ.saya mahu try.mungkin lebih selesa dan selamat"


---

sejak itu tiada siapa tahu apa nasib si kecil mulus cik ancylostoma duodenale.

sebab dia tak hantar email dah..

tak selamat lah tu kan..

hurmm..

--
yang berhighlight kuning sudah siap.puas hati?



+ 1jam day light saving.kurangkan jarak masa aku dengan kau =)

7 comments:

FarHAnAhMohAMAd said...

speechless...talk less..

Anis Amirah Nawawi said...

terbaek la in!

khairi malik said...

tak paham...

Syafinaz Az said...

fana
heartless..

anis
^_^ smpai seru seketika

khairi
tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang dah dimakan parasit

Ries Lee said...

alahai, kreatifnya...

kepalakotak said...

**tepuk tangan**

Syafinaz Az said...

terima kasih Ries Lee & kepalakotak =)