Hi I'm back!

Monday, June 21, 2010

10-iu


Dahulu yang akan datang,
3247 ribu juta tahun nanti, banyak angka- angka dan huruf-huruf bakal pupus di makan virus. Manusia lalai dengan duniawi, teknologi. Mereka sangat taksub dengan kelaraan.
0
1
Hanya dua angka ini sahaja yang survive kerana keteguhan dan resistance dari unsur alteration geneticnya. Mungkin juga mereka adalah mutation jadi tiada serotype yang lain.special case.
I
U
Dan dua huruf ini juga yang survive.mungkin sebab ianya senang diingati untuk ditulis.
Atau teori lain, I bermaksud aku dan U, engkau. Dan pada zaman itu pula hanya kau dan aku, merujuk kepada manusia zaman itu sahaja yang wujud.lebih tepat lagi, aku-aku dan engkau-engkau.ya, jual ikan.silalah.
Disebabkan oleh sifat yang amat tidak berdedikasi atau cemerlang gemilang terbilang tersebut telah membawa banyak kerosakan akhlak juga.oleh itu degeneration of neurons amat berleluasa.mereka tidak mahu tinggal di dalam cerebellum lagi atau cerebrum.bosan agaknya.mungkin sudah berhijrah ke lutut barangkali.ah, ini semua propaganda kerajaan pemerintahan terpesong zaman itu. I dan U ada nilai emotikon  sentimental valuenya yang tersendiri.enough said.
---
01100100 01100001 01101000  01101100 01100001 01101101 01100001
01110011 01100001 01111001 01100001 01101110 01100111
01101000 01100001 01101110 01100111

7423 ribu juta tahun berlalu.
Aku ingin tahu adakah NILAI nombor ini masih lagi valid, berharga atau sudahpun expired, tidak bermakna?
Ya, ini juga antara I dengan U.sebab cik neurons yang masih tinggal bertempiaran gusar berlari hingga ke benak jiwaku mengacau pacemaker ku hingga memaksaku agar memaksamu memberitahuku.adrenaline berlebihan membuatku tachy.kau memang ectopic focusku.dem.
Morphine please.painkiller.aku perlukan counter irritant.
Chemical induce comma pun bagus juga, hilangkan penderitaan sementara pulih.euthanasia tidak dibenarkan.tidak beretika kata mereka.
...
Awan berkepul – kepul .. asphyxiated. Tidak sangka aku mati cara itu juga.manusia memang kejam.
Dan aku hanya seekor lipas yang kalah dengan spray nyamuk berteknologi tinggi.



ps : sudah jadi mcm cerita dalam wiki pula.

kadang- kadang tidak tahu itu lebih baik dari tahu.selamat.oh, mode playsafe is turned on again.eh tidak.safe mode.no play play.seclude yourself.

virus menerjah masuk sejurus lepas aku habis tulis entry ni. boleh bunuh pakai spray ke? neraka apakah ini >,<"

7 comments:

Meru said...

a samad said pun xleh nk translate penulisan ko ni..high degree ni..

Syafinaz Alizaini said...

ni salah satu cara untuk keluarkan virus dlm kepala otak.

Anis Amirah Nawawi said...

hahaha.. cam siot je pos kau ni.. patah hati ke?? da ghupe aku je.. DEM u too!

Syafinaz Alizaini said...

limbic system breakdown jap.sbb elaun xmsk g kot haha.nnt2 ok la tu ;-) owh,dem u always!

Syafinaz Alizaini said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

tak tau nak komen ape.
tulisan kali ni mcm berimpak terhadap kepala para pembaca.
boleh bikin kepala pecah bila cuba nak elaborate. hehe..

Syafinaz Alizaini said...

Ries Lee,
:P perkara ghaib masa hadapan memang susah ditafsir.susah bila kepala sudah ada di lutut, dan manusia sering menjual ikan (selfish)