Hi I'm back!

Sunday, July 10, 2011

lapar

bangun di hening pagi hari setelah beberapa kali sebelumnya bangun juga tapi tak lah bangun sangat pun buat aku bangun betul betul jua bangun.

menyelak saratoga (slow motion)
menjejak kaki ke lantai..

sejurus itu menuju ke perkarangan meja yang tersusun rapi dengan buku.aku ulang,- tersusun dengan rapi.
pusing 180 darjah dan kau akn terlihat satu ciptaan mahakarya-agung-la-sangat manusia abad lepas.berdaulat sampai dikipas-kipas oleh 'dayang' bukan kipas-susah-mati , kipas. =.=" , makan angin agaknya.

ini bukan aku punya pun.adui.bui.ni hur punya.

sejurus itu hunger centre yang terletak di hypothalamus aku tiba-tiba aktif.
aku gagahi jua dengan melayari bahtera merdeka segala maklumat di hujung jari; kata mereka,
tanpa limit..tanpa sempadan.negeri atau negara atau marikh atau pluto. yelah tu.
kukatakan Tuhan ada di mana-mana.dan manusia berhad.bukan sendirian berhad.ber-had.


tersenyum sindir sendirian melihat gelagat dunia. tak ketahuan tak terkepahaman aku. .
sekarang kita harus tabah je la,improving. jangan limitkan options dalam hidup. kita tengok usaha, bukan hasil.. okay!:) - pegulangan ; kita
line pertama dengan yang kedua ni ada kaitan, hanya jika kau paham.

ok dah,
di mana letaknya darjat aku bagi makhluk tanpa nyawa makan angin sedangkan aku makan hati.

conclusion
bolehla.. hipotesis diterima. melayari internet dapat mengurangkan kelaparan dengan kadar yang berkala walaupun makanan memang ternyata lagi penting dari internet. yang penting maklumat mesti best dan faktor mempengaruhi lain telah di-excluded.contohnya, isipadu lemak yang berada di badan untuk dibakar bagi menampung kelaparan.


9 comments:

PeCo said...

baca fakta makanan boleh kenyangkan ? itulah hasil... =,=

Syafinaz Alizaini said...

hasilnya makin lapar adalah -.-"

hUr said...

laptop sape dgn kipas sapa tu? comel betuaq. :P

Syafinaz Alizaini said...

>,<" perosak bahasa jiwa bangsa.. hehe

Anonymous said...

asam pedas,gulai rebung,sambal udang

Anonymous said...

sayang...

Syafinaz Alizaini said...

anonymous
stimulate hunger center
depressed satiety -.-"

anonymous
sedap farhanah masak harini :D

Khairi Malik said...

bila baca conclusion baru paham.

Syafinaz Alizaini said...

khairi
alhamdulillah akhirnya ada org phm -.-"