Hi I'm back!

Monday, January 9, 2012

aku pikir

Satu hari aku bangun dari tidur, check sistem dan external hardisk satu satu..

(empty)

(empty)

(empty)

omg. aku sudah cuak. button backspace backspace aku abuse nak keluar dari folder. semua hilang juga. kosong. terkesima aku sebentar. kable terus aku cabut, no time to safely remove hardware time tu. aku pikir masa aku je. selfish. tak sampai berapa saat, aku cucuk balik.



mengamuk kemain.
tau tak lebih separuh hidup aku ada dalam tu.

hari ni suhu 6 darjah dan aku tak pergi sekolah.

Aku terfikir apa jadi kalau aku bangun bangun je, tengok tangan aku sebelah dah tak ada.
oh, ini gara- gara kes di Emergency Room (ER) hari tu.

Patient tu trauma. meronta -ronta, tak percaya yang tangan dia sebelah dah hilang sekelip mata je sebab kemalangan. All of sudden.

kau pernah tengok stage of grief?


my bad.

itu baru hilang tangan.

Aku pikir lagi. kalau aku hilang otak pulak macam mana eh.
Brain damage.

Contoh macam aku amek hardisk,motherboard ngan processor komputer kau lepastu aku flush dalam jamban.
lepas tu aku buang lua tingkap dari tingkat 2000

bes?

Aku pikir lagi.

Hari tu aku tengok dekat ER. bapak budak ni dok 'bagging' ambu bag dekat anak dia entah dah berapa lama tak tahu. Doktor aku cakap budak tu ada cerebral haemorrhage ( pendarahan otak). memang nampak jelas macam mana mata dia da lebam hitam (black eye) , dan darah keluar dari hidung dengan telinga dia. and of course, kepala dia berbalut- balut.

The kid was already brain death. dalam medicine, brain death dah kira mati. walaupun jantung dia berdegup lagi. walaupun mesin ventilator tu boleh buat dia keep on breathing. maybe ada some miracles/ possibilities yang dia boleh recover sebab Prof aku pun keep on saying 'there's no 100% in medicine' dan bukan medicine je, i think in life too.  But what made this old man hold on to his child and kept 'begging' - baca ; merayu. dan berharap pada chance yang 1% tu untuk anak dia terus hidup. why didnt he defeated by the 99% chance of losing the son?

Doctor cakap - people only believe a person is dead when the heart stops beating.

Aku pikir - the dad believe in the child to struggle between life and death.



ambu bag

black eye


Aku pikir motif dia sekarang ni aku nak format laptop dan aku ada life lagi.

oh, and I'm going back to ER this week.
that's all, folks!

3 comments:

Anonymous said...

Dayuuuummm~~~

-Kai

Syafinaz Alizaini said...

waiiiii???

Anonymous said...

Hilang data dalam HD kot.
Kalau I, dah kena depression dah.

-Kai