Hi I'm back!

Friday, November 9, 2012

Department Ibu dan anak anak

Setelah 2 sem menempuhi berulang alik ke kelas dan operation theatre dan delivery room, kini pengajian di department Obstetrics & Gynaecology tamat.

Perjuangan diteruskan oleh sesiapa yang lebih bersifat feminism dan of course, bukan aku sebab aku tak larat dah tengok vulva vagina cervix uterus fallopian tube dan ovary orang. Ditambah dengan Makcik makcik yang banyak estrogen dan progesterone membuatkan mereka moody moody macam orang PMS sebab sakit nak beranak.

Mungkin aku lebih suka baby. hai baby!

kau boleh bayang kalau aku jadi doktor O&G skang.haha..pfft


lebih banyak berangan dari belajar adalah satu perkara yang tak bagus

cikgu suruh hafal semua staging. ni baru cervix.dang!



Jadi selamat berexam pada besok dan lusa hari. Sila hafal semua staging di atas untuk kemandirian markah yang lebih mantap. Aku tak tahu apa aku nak merapu lagi exam esok ni, semoga dilapangkan hati dan dipermudahkan urusan, insyaallah.


Ouh, dan satu lagi. 
Kalau ada orang yang betul - betul sayangkan aku dan boleh jadi bapak yang baik kepada anak - anak aku nanti, mungkin aku boleh cakap ; 
"Saya sanggup perut saya kena belah nak keluarkan anak awak atau buat episiotomy skali pun, kalau awak, awak sanggup ke? kena cubit terguris sikit dah cari pompuan lain.lol ok kidding". hahaha =.="

Jadi sila telepon dan berterimakasih kepada ibu masing - masing sekarang jugak.

sekian.

6 comments:

Anonymous said...

Timaksh mama sbb bg lpk dlm prot slma 9bln

Syafinaz Alizaini said...

Alalalaa.. Comeynya.. Kalau aku mama mesti aku bg masuk balik perut kasi lepak lagi 9 bulan pun xpa :p

Dr Tamer said...

perempuan ni tough..=)

terima kasih mama sebab sanggup menanggung kesakitan sebab forceps application semata-mata nak beri anaknya untuk keluar melihat dunia..
=((

Syafinaz Alizaini said...
This comment has been removed by the author.
Syafinaz Alizaini said...
This comment has been removed by the author.
Syafinaz Alizaini said...

hehe.. okay2 aku bukak ruangan kasih syg bg penghargaan kat mak masing2 la ceni.lo