Hi I'm back!

Sunday, December 29, 2013

Jika hidup sekadar goodmorning dan goodnight, useless.

Sibuk di luar, sangat mencabar ke-introversion-an aku.
Aku mula bosan dengan sibuk.
Baru sahaja aku mahu berkhayal makan cornflakes dengan susu,
Tiba-tiba sudah dekat pukul 8.
Saat ini, Aku benci innerself diri aku yang punctual.
Jerang air pun kena set jam : 15 minit.
Tapi minit ke 14:21 aku dah terpacak depan stove tunggu nak ambil air.
Aku benci bangun lambat dan datang kelas lambat.
Tapi aku lagi benci datang kelas cepat dan perlu tunggu segala kemengarutan di wad, aku benci menunggu jadi aku datang lambat. Dan rush. Aku benci perlu rush.

Aku suka ambil history dan borak dengan patient, tapi kalaulah semua patient cooperative dan mahu melayan budak hingusan macam aku. Dan kalaulah aku paham barang 90% yg patient cakap. Itu sudah cukup baik.

Aku suka hospital kerana bak kata cikgu, a patient is like an open book. No, more than a book could tell you. Tapi ya, hospital tiada katil lapukku di rumah yang sudah patah sebelah kakinya. Nothing beat it. Kalaulah aku ada poket doremon boleh simpan bantal tilam aku bawa ke mana-mana saja, ngeh, banyak songeh aku.

Aku benci sakit kepala begini dan , ah, bila sahaja aku tidak sakit kepala dan mahu tidur - Munirah.

Aku berjaga pun tiada orang appreciate. Apa entah erti hidup macam ni, bagun tidur, bangun tidur.

Aku boleh makan ubat sampai overdose untuk tahan sakit kepala dan terus tidur tapi no, dengan segala implikasinya dan addictionnya nanti, aku menidakkannya.

Doktor sejati tahu bagaimana untuk mati dengan aman ; dengan meninggalkan hospital dan meluangkan masa berkualiti dengan orang tersayang. Bukan kerja kau yang menjaga kau di kala sakit nanti, tapi keluarga.

Tapi keluarga aku pun jauh, meh. Kegelongan sendirian.

Dan sekarang, aku harus berhenti merungut.
Dan start bersyukur, dan mulakan apa yang patut.




🐥

No comments: